dinsdag 6 september 2011

2009

Ik stop met het dieet
19 apr 2009, 23:08
Hoi

Nou mem is er uit, na overleg met dr Fock is er nu besloten dat ik met het dieet ga stoppen.
Na elke verlaging heb ik weer een goede periode en zo werd er ook al wat afgebouwd. We bouwen nu langzaam verder af en mem gaat met Nienke overleggen over hoe de laatste stappen moeten en welke sondevoeding ik na de ketocal moet hebben.
Als het lukt ben ik voor de vakantie van het dieet af en kan ik dan weer gewoon met de pot meeeten en hoeft er niet tassen vol afgewogen maaltijden meer mee.

Er is ook gesproken over hoe nu verder en de volgende stap is nu dat ik word aangemeld voor een NVS, dit is eigenlijk een soort pacemaker voor de hersenen.
Mem heeft bij naslagwerk een verhaaltje erover gplaatst voor wie het wil lezen. op http://www.epilepsienukanhetbeter.nl/NVS/index.php staat ook veel informatie.
Als de aanvallen zo heftig blijven kan het ook zijn dat ik weer een nieuw medicijn erbij krijg. dit heet Ospelot en moet ook goed werken tegen de aanvallen die ik nu vaker heb.

Allemaal nieuwe dingen dus, nu maar hopen dat er iets van gaat werken.

Oh ja er zijn meer dan 60 reacties binnengekomen na de tv uitzending dus wie weet kan ik toch 2 weken op vakantie.

Nou groetjes maar weer

Wim

kleine update
3 mei 2009, 23:02
Hoi

Hier even een kleine update over hoe het nu met mij gaat.
Ik ben het ketogeendieet aan het afbouwen en tot nu toe gaat dat redelijk.
Ik zit nu op een ratio van 1 : 1 en mag steeds meer "normale"dingen hebben zoals drinkyoghurt en lekker veel fruit en zelfs vanille vla.
Mem heeft nu moeite om de koolhydraten er bij te krijgen en veel recepten kunnen nu dus niet meer.

Als alles goed gaat ben ik met een maand helemaal van het dieet af en kan ik lekker met de pot mee eten thuis en op vakantie.

Ik ben de laatste weken ineens 4 cm gegroeid en een pond afgevallen misschien kwamen daar ook wel wat aanvallen van.
De aanvallen zijn er nog wel maar er zit gelukkig weer wat meer tijd tussen .

Siem was 23 april jarig en is 8 jaar geworden, ik vond het wel gezellig bij de visite.
nou groetjes maar weer.

Wim


Kermis
9 mei 2009, 18:24
Hoi Hoi er is kermis

En ik vind dat meestal super leuk. Gisteren had ik een vrij goeie dag na de aanvallen en ben 's avonds naar de kermis geweest met Siem Mem en Antje.

Daar stonden ook gokkasten en dat is leuk joh kijk maar












filmpjes
Mem vind mij al een kleine gokker, valt best mee hoor.

Groetjes Wim
 
Ik heb geen dieet meer
21 mei 2009, 17:53
Hoi

Vandaag (Hemelvaartsdag 2009) hebben heit en mem de knoop door gehakt en ben ik van het dieet af . Het is wel spannend vinden zij. Ik heb ruim 4 jaar het ketogeendieet gevolgd maar omdat het de laatste tijd minder lijkt te werken stoppen we dus.
Als ik in ratio nog lager ga dan moet er zoveel dingen bij en moet ik zoveel fruit eten en yogi drinken dat stoppen dat stoppen hun beter toe lijkt.

Ik blijf nog wel margarine op brood houden en de mayonaise verdwijnt ook niet helemaal maar olie en slagroom door de koffie hoeft ook niet meer. Ik moet wel wennen aan de nieuwe smaken maar tot nu toe geniet ik van alles.

11 juni moet ik weer voor controle naar het UMCG naar dr Fock en dan gaan we weer verder kijken wat we gaan doen.

Ik ben vorige week ziek geweest, ik had middenoor ontsteking en koorts daar heb ik wel wat extra aanvallen door gehad maar de dormicum is nu bijna 2 weken niet meer nodig geweest.

Verder heb ik wat nieuws ontdekt als ik de balk van mijn ballenbak tegen het hek zet kan ik eroverheen klimmen en als ik de balk dan snel weg duw heeft niemand in de gaten hoe het komt dat ik weer de kamer inloop .
Goed he

Groetjes Wim

Jippie ik kan toch 2 weken op vakantie
27 mei 2009, 00:15
Hoi

Nou de titel zegt het al, er zijn 2 vrijwilligsters die het aandurven om met mij op vakantie te gaan. Ze komen 14 juni op bezoek om kennis met mij en de anderen te maken.
Mem kreeg vanmorgen een mailtje ( we hadden nl een paar dagen geen telefoon en internet dus het was hier heel rustig )

Verder gaat het redelijk met mij sinds het dieet gestopt is, ik knipper wel en zaterdagnacht had ik wel even wat heftige aanvallen maar die waren ook zo gestopt met neusspray gelukkig.

Ik geniet volop nu ik alles weer mag eten en vandaag hadden we schoolreisje en deze keer kon ik lekker patat met de anderen mee eten

Groetjes Wim


Au
30 mei 2009, 22:55
Hoi

Het was vandaag lekker weer en nadat ik met Sibo een eind te fietsen was geweest heb ik nog even buiten gespeeld. Toen ik rondliep ben ik verkeerd op het deksel van de zandbak gaan staan waardoor mijn voet raar draaide en het deksel met 2 spijkers erin omhoog kwam .

Ik heb nu 2 gaatjes in mijn been en een grote schram met blauwe plekken. Mem heeft de dokterswacht gebeld of ik ook een prik moest hebben. Ik moest komen zodat de dokter ernaar kon kijken.

Het is een oppervlakkige wond en we moeten die goed schoonhouden en ik moet wel een prik maar aangezien ik de laatste prik (van 9 jaar dtp en bmr) niet gehad heb moet ik deze eerst hebben en als ze nu een tetanus spuit zouden geven zou het weer dubbelop gaan.

Ik had er later weinig last meer van en ben vanmiddag lekker met Simone en Siem naar het parkje geweest om de beestjes te voeren.

Groetjes Wim

Jarig
10 jun 2009, 23:12
Hoi

Bedankt voor de felicitaties

Ik heb een druk weekend gehad met een bezoekje aan de dierentuin en naar de midzomermarkt en de Bioboerderijdagen en waarschijnlijk is dat wat teveel geweest ik heb van zaterdagavond tot maandagnacht veel aanvallen gehad .

Maar vandaag was ik er weer gelukkig want ik ben jarig ik word 11 jaar.
Vannacht om 12 uur hebben heit en mem voor mij gezongen en vanmorgen kreeg ik mijn kadootjes en hebben ze nog eens voor mij gezongen.










Daarna een feestje op school met lekkere soesjes. ik heb een mooie skippybal gekregen.

Vanmiddag rond 4 uur kwam de visite en was er lekkere taart






Deze smaakte lekker




Verder vanmiddag lekker buiten om gebanjerd




foto's

en vanavond lekker lasagne en pannenkoeken gegeten. om 20.00 uur lekker weer mijn bedje in.

Groetjes Wim

alweer een drukke week achter de rug
17 jun 2009, 17:52
Hoi

Het was weer een drukke week voor mij. Maandag en dinsdag heb ik nog veel aanvallen gehad en dus tussen de aanvallen door ook veel geslapen.

Woensdag was ik jarig maar dat konden jullie al eerder lezen en donderdag ben ik voor controle geweest naar de neuroloog. Het liep daar erg uit vanwege de files rond Groningen. Ik was er al om 11 uur en was pas half 1 aan de beurt. Ik heb het hele consult geslapen, op de heenweg had ik nog aanvallen waar ik zelf uitkwam maar ja daar word je wel moe van.

Ik word aangemeld voor een Nervus Vagus Stimulator (NVS) en die word waarschijnlijk na de zomervakantie geplaatst. ik word dan een paar dagen opgenomen en dan gaan ze gelijk ook wat andere onderzoeken doen. Verder gaat de taloxa omhoog de pillen moeten dan wel vervangen worden door de drank maar dat kan nu ik niet meer op het dieet ben. Ze wilde mij ook wel opnemen vanwege de afgelopen dagen maar aangezien er op dat moment geen epi activiteit was heeft mem me weer lekker mee naar huis genomen.

Vrijdagavond zijn we naar de versierde wagens in Noordburgum geweest Dit vond ik heel mooi om te zien. Na de optocht zijn mem en Siem nog even naar de kermis toegeweest.
















Zaterdag was er weer een markt in Burgum en zijn we 's avonds naar de BBQ van de kerk geweest.





Het is slot weekend en dus was er een BBQ en een minikampus. Mem en Siem hebben daar geslapen in de nieuwe tent.






fotooos








's avonds was er voor de jeugd een mooie film terwijl mem en de anderen gezellig bij elkaar in het zondagschool lokaal hebben gezeten.

Siem lag laat op bed maar was heel vroeg weer wakker daarna hebben ze ontbeten en een aangepaste kerkdienst gehad. Heit en ik waren thuis (ik had weer veel aanvallen gehad vannacht dus wij konden er niet bij zijn)



Nou dit was mijn weekend en hoe was die van jullie? ook zo gezellig ?

Groetjes Wim
Simmer in Fryslân
4 jul 2009, 23:34
http://www.youtube.com/watch?v=AAx_Jv2-X2E

Hoi

Het is zomer en het is mooi weer dus wat willen we nog meer .
Ik heb wel wat meer epi activiteit de laatste dagen maar dat neem hopelijk wel weer af als het straks wat koeler wordt.

We hebben een groot zwembad achter in de tuin staan en dat vind ik super, ik spring er het liefst met kleren en al in maar dat mag niet van mem .
Het allerliefst spetter ik iedereen nat.









en pake die doet even hard mee hoor kijk maar.




foto en filmpje

Het gaat dus lekker hier nu maar hopen dat het mooi weer nog even blijft.

Over 3 weekjes ga ik op vakantie en de 2 dames die met me mee gaan zijn al langs geweest om kennis te maken. (helaas geen foto's genomen) Ik vind ze wel aardig en Heit en Mem zien het ook wel zitten dus dat moet goed komen. Ik heb er in ieder geval veel zin in .

Groetjes Wim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is alweer 1 april

Hoi allemaal vandaag is het alweer 1 april mem is blij dat deze dag weer om is. sinds ze 13 jaar geleden in het UMCG zeiden dat ze mij uit...