woensdag 7 september 2011

doe je ogen maar dicht

Doe je ogen maar dicht

Een mooi gedicht dat over Wim zou kunnen gaan.

Doe je ogen maar dicht,
en leg je hoofd maar neer.
Ga maar lekker slapen,
morgen komt wel weer.

Morgen mag je weer boos zijn,
schreeuwen, schoppen en slaan.
Maar nu niet meer,
nu moet je slapen gaan.

Doe je ogen maar dicht,
je broertje slaapt al lang.
Moe is hij van de drukte,
nu hij slaapt, is hij niet meer bang.

Bang voor zijn grote broer,
die ook zo lief kan zijn.
Maar hij weet nooit wanneer,
jouw lief zijn overgaat in pijn.

Doe je ogen maar dicht,
en droom de mooiste dingen.
Mem zal nog zachtjes,
een liedje voor je zingen.

Ik zing nog even tot je slaapt,
want dat vind je zo fijn.
Dan ga ik naar de woonkamer,
waar de rust mijn vriend zal zijn.

Doe je ogen maar dicht,
en slaap nu maar heel zacht.
Hoor je hoe fijn de stilte is?
De stilte van de nacht.

De nacht waarin de zon,
heeft plaatsgemaakt voor de maan.
Je hoeft niet bang te zijn,
want ik laat het licht nog even aan.

Doe je ogen maar dicht,
je lichaam wordt al moe.
Ik kom straks nog even kijken,
en dek je dan nog toe.

Dan zal ik ook naar je kijken,
en dankbaar zijn voor jouw leven.
Je strelen door je haar,
en je zachtjes een dikke kus geven.

Doe je ogen nu maar dicht,
de dag is nu voorbij.
En als je strakjes wakker wordt,
dan kom je maar bij mij.

Maar nu nog even niet,
geef nu de rust aan mij.
Dan laad ik mij weer op.



Gedicht van de weblog van Sem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is alweer 1 april

Hoi allemaal vandaag is het alweer 1 april mem is blij dat deze dag weer om is. sinds ze 13 jaar geleden in het UMCG zeiden dat ze mij uit...